tillbaka till det normala

Nu har vi varit hemma i en vecka och det känns verkligen att man har fallit tillbaka till vardagen. Man sover, åker till jobbet, jobbar och svettas, sen åker man hem. Kollar tv och somnar om. Helt annorlunda mot var det är när man är utomlands. Där sover man knappt, vaknar trött, skiter i den förbeställda frukosten och går direkt upp till poolen. Letar plats på en solstol. Ligger och steker och badar emellanåt tills klockan slår tre. Då är det dags för käk så man går till närmaste lockande restaurang, äter lunch/brunch (vad ni nu vill kalla det) sen går man upp till hotellrummet och sover. När man sedan vaknar är det dusch, sminkning och "tagga till" som gäller. Sen utgång hela natten lång, man kommer hem vid fyra tiden och somnar.

SÅ HIMLA MYCKET BÄTTRE! Är redan sjukt trött på att vara hemma, och ändå har jag bara jobbat 3 dagar..? Men nu är det ungefär en vecka kvar till gotland, sen efter det börjar jag jobba heltid på cafét. Hade egentligen lovat mig själv att ALDRIG börja heltid där, men vad ska man göra när man har varit för lat för att söka annat? Måste ju ha pengarna.

Men det kommer bli GRYMT skönt med pengar på kontot igen. Har 1 krona kvar på sparkontot, och 4000:- i skulder till mamma efter resan. Fick även hem brev från handelsbanken igår där det stod att pengar kommer dras automatiskt från mitt konto eftersom det blev överdraget i Bulgarien. Jag visste att det var en avgift när man skulle ta ut pengar, men inte fan trodde jag att det skulle kosta 35 jävla spänn!

Men men, nu har jag redan babblat för mycket om alldeles för tråkiga saker! Nu till roligare!

Imorgon ska jag ha en mysig heldag med Wellman! Fika, lite skvaller och skitsnack ska fylla våra timmar tillsammans, och mycket kaffe ska vi dricka! Ser  fram emot det. Torsdag vet jag inte riktigt vad som händer, men den luckan hinner nog fyllas. Fredag ska söta Apelskog fira sin 20årsdag ordentligt (hon fyllde nu i fredags) så det blir utgång och grejer. Lördag blir det hejdåpartey för gulle-Elin då hon drar till australien ett bra tag. Utgång och pussande på henne.

Och förresten! Jag har ju inte berättat om Seth! Fast det är en historia för sig, haha. Men jag kan iallafall säga att hjärtat slår lite snabbare när jag ser honom, så ni fattar nog hur läget ligger till (:

Nu ska jag fixa tvätten och borsta tänderna, och sen blir det jobb.
Skriver någon annan dag! PUSS <3

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0