rotar längst ner i väskan efter en enkrona

Är så sjuuuukt fattig just nu. Har 1500 kvar på kontot, en planerad resa till Gotland, en skuld på 4000:- till mamma sedan Bulgarien, en räkning från CSN - maaassa grejer. Hur fan ska jag kunna klara denna månad utan att behöva kräla på Malmskillnadsgatan?

Jag har inte varit såhär fattig sedan jag gick i åttan typ, och inte ens hade jobb. Då var det barnbidraget som fick räcka till allt, och på något konstigt vis gjorde det alltid det. Jag förstår inte hur..

Det är sjukt egentligen vad man kunde leva på när man var i den åldern. Jag menar, jag rökte också när jag gick i åttan, jag shoppade, jag åt pizza - jag gjorde allt som jag gör idag. Hur fan kunde jag klara mig på 1050:- då, när jag inte kan klara mig på 4000:- nu? Jag förstår inte det, och jag kommer aldrig förstå.

Måste borja jobba som ett as istället.. Faktiskt.. FAN!


Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0