bra dag, vafan!

Det vart en peeerfekt dag idag! Jobbet var slappt som fan, och jag gled runt och städade lite hit och dit. Ingen stress över huvud taget och jag trivdes som fisken i vattnet! ASBRA med andra ord.
Dock har vi en återkommande kund (kommer vaaarje dag) som luktar kattpiss. Och jag överdriver inte, han får hela "ringen" att lukta äckel. Kunder kommer fram och säger lite diskret; "Euum, förlåt om jag stör, men det luktar kiss här. Kanske det har hänt en olycka..?" och jag får snällt, även jag diskret, berätta att vi har en kund som har dettta problem. Självklart pekar jag inte ut honom, men de flesta förstår när det bildas som en fet ring runt honom, eftersom ingen har lust att äta sin calzone med kiss-smak i luften.
Vi fick gå runt med doftspray runt honom, utan att han märkte, så att kunderna kunde avnjuta sin mat ordentligt. Så det var väl det enda jobbiga idag, så att säga.

När jag sedan kom hem, efter att ha traskat i snökaoset, lade jag mig direkt i soffan och somnade. Sov 2 underbara timmar och kokade sedan nudlar till mig själv. Orkade inte med något stort, eftersom lunchen på jobbet blev kycklingspett med jordnötsås. Utsökt!

Så, en braaaa dag idag! Imorgon vankas det kramar av mamma som drar till österrike, och sen fixa fixa fixa i rummet. Sedan är det träning på SATS med en PT (känns bra att skriva så!) klockan halv sju, och sedan är jag ledig resten av dagen. Känns bra!

Nu ska jag kolla igenom lite bloggar, uppdatera mig lite på Facebook och sen krypa till kojs med en bok. Låter väl bra mysigt?

Vi hörs imorgon gott folk! <3

Kommentarer;
Junitjej - Det vart en riktigt lyckad dag. Det kanske var din lilla "hälsning" som fick den att bli så bra! I sånafall, tack så hemskt mycket!
Jennie - Visste du inte att jag var gjord av gummi? Jag ska testa att sitta sådär riktigt länge, då kanske tårna fastar så. Skulle vara sjukt kul!



Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0