shopping och städning

Gårdagens shopping resulterade i att jag kom hem med maaassa kläder - men inte mycket som passade. Men när det är stora reor som denna ställer man sig inte i kön till provrummen. Man bara raffsar tag i det man vill ha och ställer sig i den mils långa kön till kassan.

Jag handlade väl upp 2000:- igår, och kom ändå hem med;
1 asgosigmosig tjocktröja
1 "partyklänning"
3 mysiga stora hängiga tshirtar
MASSA grejer från HM, så som hårspray, glansspray, hårband, deodorant, shampoo/balsam, peelingkräm, ny BUS - alltså massa saker som är bra och köpa när man har presentkort.

Efter all detta krigande i affärer satte vi oss på Pickwick. En gullig liten pub på drottninggatan. Där tog vi oss några cider och snackade om allt mellan himmel och jord. Riktigt sjukt hur lika vi är egentligen, jag och Sandra. Vi köpte samma typ av kläder, hade samma slags problem med attityds-människor, hade samma principer när det gäller förhållanden, samma tankesätt vnär det kom till droger - allt helt enkelt. Därför var det även väldigt enkelt för oss att hitta något att prata om! Aldrig en tyst stund.
Jo iofs, när vi köpte chips så var vi tvugna att glufsa i oss dom först. Men sen fortsatte vi snacka.

Efter vi gjort staden satte vi oss på buss/tvärbana och åkte hemåt. jag mötte upp min älskade hemma hos hans vänner Adde&Mona och tittade på deras urgulliga bebis. Älskling, jag vill också ha en?!
Sen åkte jag och bejbie hem tll oss för att sova.

Riktig super dag!

Idag däremot har jag inte haft lika trevligt. Direkt när jag steg upp satte jag på kaffe, och slukade den fort. Sen var det dags för mig att börja städa&tvätta. Men nu två timmar senare är tvätten tvättad, golven är dammfria och skurade, badrumsskåpet har fått sig en makeover och jag är nu sliten och snuvig.

Ska bara torka av de sista ytorna, och sen är det dags för mig att få en makeover med dusch och BUS.

PUSS





Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0