julafton, äntligen över

Världens mysigaste julafton, samt juldag. Annandag jul har också varit mysig, det ska jag inte sticka under stol med. Påtal om sticka under stolen; vafan är det för jävla ordspråk egentligen?
Slutpratat om det.

Julafton flöt på precis som vanligt. Pappa kom och hämtade mig vid tolv, och innan dess hade jag och Danne haft våran lilla julafton. Jag fick en suuupermysig morgonrock, som jag för övrigt hade tjatat om. Fick även den undrbaraste presenten av alla; en SPA-dag på Centralbadet. Hur jävla underbart är inte det?

Väl hemma var det dags för middag, kalle anka och den efterlängtade julklappsöppningen. Fick 2000:- i presentkort och en mobiltelefon. Det vart Samsung hel-touch. ASNAJS?!?!
Man märker att man börtjar bli äldre då julafton egetligen bara är jobbigt då man ska handla massa julklappar, men också märker man det på sina klappar som man får. När man var barn fick man berg av paket, egentligen bara saker som man lekte med i 10 minuter och som sedan var bortglömt. Men nu får man 2-3 paket med saker som man behöver och verkligen vill ha! 

Jag och Daniel fick en fritös, frityrolja (så vi kan göra RIKTIGA pommes) och gjutjärns-stekpannor. Så nu blir det pomes varje dag, kan jag lova.

Nu är vi hemma i lägenheten och tittar på Kopps. Vad so händer ikväll är än så länge ett mysterium, men det är också skönt att inte ha allt planerat i förväg.

Nu ska jag pussas med min karl och rent ut sagt njuta av livet!
Puss&kram på er alla.


Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0