en händelsefattig och deprimerad dag

Jag vet inte riktigt vad det har varit med mig idag.
För det första försov jag mig, så jag var inte med på idrotten. Sen har hela dagen i skolan bara varit allmänt jobbig och tråkigt. Samt att dessa omdömen har legat som ett kliser i huvudet hela dagen, och jag får ångest av att tänka på hur jävla mycket jag har skitat till det för mig.
Men samtidigt tror jag inte att det kommer bli någon skillnad, jag kommer aldrig bli den som går en hel vecka i skolan utan att antingen varit hemma eller struntat i någon lektion. För det har jag aldrig varit.
Jag har inte orken, lusten eller viljan till att ta tag i saker, och verkligen göra mitt bästa. Jag gör det lite halvdant, får ett G och blir sedan nöjd. Eller så struntar jag i det helt, och skaffar mig massor av restuppgifter istället.

När ska jag växa upp och inse allvaret i detta egentligen? Kommer någonsin den dagen komma, då jag ser skolan som någon väldigt viktigt och betydelsefullt?
Jag tror aldrig att den kommer komma. Eller så kommer den komma alldeles för sent.

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0