träning..

Jag måste börja träna. Så är det bara. Gymkortet ligger fortfarande och skräpar i pålånboken, så det är kaske dags att man börjar röra sig dit, träna och simma lite. Det skulle vara skönt att få in det som en naturlig grej i livet. Jag vill ha ångest när jag inte tränat. Jag vill hata mig själv för att jag inte tränat.

Men när ska jag hinna?
Måndag - skolan 9.40, sedan direkt till jobb. Slutar 19.00 hemma ~ 20.00
Tisdag - skolan 10.20 slutar 18.00 - skulle alltså hinna, men är ju så förbannat trött på morgonen
Onsdag - skolan 11.30 slutar 15.00 därefter är det kvällskurs 17.00-19.30
Torsdag - skolan 08.15 slutar 15.50 men ska troligen börja jobba 16.00-19.00
Fredag - skolan 08.35 slutar 14.10 skulle också hinna, men det är ju smockat med folk på fredagar.

Så alltså skulle jag hinna gymma på tisdagsmornar, onsdagsmornar och mellan skola och kurs, kanske torsdagar och fredagar när man orkar.
Oj, det var visst mer än jag trodde. Haha. Men jag vill inte gymma själv, där har vi det stora problemet. Jag hatar att gå runt där själv, och se ut som ett fån.. Kanske kan skita i simhallen och gymma där Victoria gymmar, så jag gymmar med henne. Måste skaffa en PT, så han/hon kan hjälpa mig att komma igång och visa hur alla maskinr fungerar så man inte gör fel, och inte ens tränar en muskel.

För det är det som är lite kul. Förr när jag tränade med Emeli och Helene fick jag ALDRIG träningsvärk. Aldrig. Det spelade ingen roll hur många situps jag gjorde, eller hur många rygglyft jag gjorde. Aldrig. Jag skulle hellre vilja gå på typ Ki-Box eller något. Där man har en tränare som man ska följa.
För jag måste börja röra på mig. Sommaren är ju snart här, och då blirman ju näst intill tvingad till att gå i shorts och annat som visar mycket hud. Ska jag ha massa celluliter i den huden då?

Nej tack..

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0