Städning? Vad är det?

Jag bestämde mig för att ta en senare buss. Kommer komma 7 minuter försent, men jag orkar inte stå i norra sköndal och vänta i en kvart.

Jag vill att denna dag ska ta slut, så jag kan få komma hem, städa lite och kanske tvätta några tvättar. Vill verkligen röja upp i rummet nu, eftersom det ser förjävligt ut. Kanske kan möblera om lite, och få lite mysigare i rummet. Kanske kan låna en bor av grannen, så jag kan sätta upp mina nya trä-persienner (stavning?) Måste få bort alltinf som ligger och skräpar i sofforna, så mitt rum ser ut som ett rum igen, istället för en krigs-zon.

Jag har alrig varit bra på det här med städning. Jag önskar att jag vore pedant, och alltid höäll rent runt omkring mig. Men städning har aldrig funnits i mitt liv. Men när jag väl städar, då städar jag ordentligt. Jag skurar, dammar, tvättar fönster, damsuger på alla ställen man kan damsuga på, jag tvättar 45 maskiner och röjer verkligen upp. Men det är ju lite synd att det händer så sällan, nästan aldrig faktiskt.

Fyfan.. Hur kommer det bli när man flyttar hemifrån? Kaos.
Jag bodde ju i min farmors lägenhet när hon var i Finland i tre veckor. Jag trivdes som fisken, men hatade att laga mat själv och behöva handla. Men samtidigt var det kul. Jag bestämde själv när jag hade folk hemma, jag betämde själv vad jag tittade på på TV:n, jag bestämde själv när jag skulle städa, tvätta och sådär. Det var hur skönt som helst. Jag måste se till att jag får bo där nästa sommar också, eftersom hon åker till finland varje år. Och är nästan alltid där i tre till fyra veckor. SKÖNT.

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0