SL

Justdet, har jag berättat för er om hur jävla mycket jag HATAR SL?

Min resa till jobbet går till såhär:
Bussen till alleplan från södergården - 08.43
Bussen från alleplan till norrasköndal - 08.55
Bussen från norrasköndal till kvicksundsvägen - 09.19

Alltså, jag kommer fram till norrasköndal 09.04, får alltså vänta på bussen en kvart. Igår spöregnade det när jag åkte, och jag var redan dyngsur när jag kom fram till norrasköndal. Jag sätter mig och väntar, blir ännu mer blöt. Och jag väntar, och väntar, ringer Helen, fortsätter vänta. När jag kollar på klockan är den 09.25. Bussen är alltså försenad sex minuter, och jag kommer komma försent.
Sen blir klockan 35, och tillslut 45. Då kommer nästa buss, den som skulle gått 45. Jag började 09.30 och kom dit 09.55. Varför?

Jo, för att SLbussfitthoraskiten SKET I ATT KOMMA OCH PLOCKA UPP MIG! Fatta att jag var sur? Jag var dyngsur, trött, snorig och jäääävligt grinig när jag sedan kom till jobbet. Jag hade ringt och förvarnat henne som jag skulle öppna med, men man kunde se att hon var lite irreterad.

Fattar inte SL att de förstör få så himla många när de inte kommer med sin jävla buss, eller rättare sagt; GÖR SITT JOBB!
Undra om man kan få pengar för detta? Jag satt förfan i norrasköndal i 45 jävla minuter pågrund av dem.

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0