var beredda

på att ringa 112 om jag inte skriver inom en timme. Jag har kanske gjort mitt liv största eller bästa misstag. Jag stog och gjorde mer te, och ser skålen med äpplen. Jag tar upp ett grönt och ljust äpple, och bara luktar på det. Sen for det tusen tankar runt i mitt huvud. ''Ska jag våga ta en tugga?'' Och jag gjorde det. Sen vart jag som besatt, jag slängde i mig hela äpplet på 3 minuter.  OCH DET VAR SÅ GOOOOOOOTT!!!!!!
Jag känner hur läpparna och bakre tungan börjar klia, men sista gången jag åt ett äpple, i femman, då var det på riktigt. Min hals svullnade så att jag knappt kunde andas. Mina ögon blev blodsprängda och de rann som Nilen gör i nedförsbacke. Det var helt sjukt. Jag behöver knappt berätta att jag blev hemskickad den dagen va?

Men så ni vet det, att skriver jag inte inom en timme, så ligger jag på golvet och kvävs. Var då snälla och ring 112 och säg att Pauline Sivula håller på att kvävas av ett äpple.
Tack och hej!

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0