Tur i turen

Jag hann precis sminka mig och fixa iordning hallen innan mamma klev in. Hon hade städat undan mina skor, så jag fick springa ner och hämta några andra som jag kunde ha använt idag. Och angående sminkningen vet mamma att jag nästan aldrig går ut utan smink. Eller aa, okej, om jag kanske ska till shell så minkar jag mig inte, men tycker det är ytterst pinsamt om någon jag känner kommer, haha. Så jag var ju tvungen att sminka mig, annars skulle mamma tro att det var något skumt pågång.

Och nu när hon kom hem sa hon:
''Vart gick du ut någonstans?'' - Hon menar du alltså om jag gick genom brorsans rum eller huvudutgången.
Jag började tänka direkt att detta var ju en kuggfråga. Så jag sa att jag gick ut där nere med Denice. Och jag hade rätt, som tur var. Det visade sig att när Denice gick imorse hade hon glömt att låsa dörren där uppe. Men det är ju lugnt, jag har ju vart i huset hela tiden. Visserligen helt utslagen och inte ens Satan hade kunnat väcka mig, men jag var iallafall i huset. Ååh, va det ska vara problem sånt här.

Ska äta upp min otroligt nyttiga frukost som betår av te, en snart slut nutellaburk och en skål med glass. MUMS.


Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0