Trött?!

Hur i helskotta kan jag vara trött? Jag har sovit i nästan 12 timmar och ändå känns det som att jag verkligen gick upp klockan sex imorse. Vet inte vad det är med mig, kanske har jag fått för mycket sömn?
Idag blir det iallafall en tidig kväll för mig, kanske tillochmed lägger mig en timme nu, eller så. Imorgon måste jag gå till skolan, får inte missa mer nu. Har redan fått en varning från CSN att mitt bidrag kanske blir indraget. Tredje varningen så ryker det, och det skulle ju absolut inte vara bra, då jag behöver vart enda öre jag kan komma över.

Är leldig på lördag, och det ska bli fruktansvärt skönt. Men samtidigt vill jag inte vara ledig, vill jobba mer. Vill jobba alla dagar som jag KAN jobba! Jag undrar hur det kommer bli när de nya börjar. Min chef håller nu på att söka nya till Barnadiset, men jag vill inte ha fler, då mina pass kommer minska och jag kommer inte ha lika stor chans till att få varje helg och alla lov. Hur ska detta sluta, undrar jag. Jag ska fiffilura på ett CV snart, och skicka in till alla de jobb som kan tänkas behöva folk som jobbar kvällar på vardagar. Jag gör ändå inget speciellt, men det skulle vara skönt med mer pengar! Just nu längtar jag bara tills det blir löning, så jag kan bli av med alla mina skulder och äntligen börja spara. De pengar jag har på kontot nu är mammas, eftersom jag är skyldig henne ganska så mycket. Men imorgon ska jag få tummen ur arslet och gå till banken, öppna ett sparkonto och sådär. Måste komma igång med sparningen så det blir någon resa. För det måste det bli, det bara MÅSTE.

Menmen, ska kolla in på banken och se om jag kanske kan öppna ett konto via internet.
Vi hörs sen, PUUSS <3

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0