rökning&graviditet? Nej tack


Nu kliar det som bövelen i mina öron, för jag hittade en salva för sår. Det kanske kan hjälpa, med tanke på att jag faktiskt har sår i öronen. Lter inte så fräscht, och det kan jag lova - det är det inte. Vill klia, men får inte. Det är som under armarna. Jag har, sedan typ 2 år tillbaka, varit allergisk mot alkoholen i deodoranter. Och ibland måste jag använda det, i brist på annat. Men då när jag bli varm, inte svettas nu, så börjar det klia. Och när jag väl börjar klia, så blir jag helt tokig. En gång tog jag tillochmed en sax och ''fällde ut'' (ni vet så själva ''knivarna'' är utfällda) och drog längst armhålan. Och när jag haft armen nere och skulle höja den så sprack mitt skinn, och aa. Jävligt ont gjorde det. Och allt mitt kliande har resulterat i en hel del fula ärr och grejer, så något modelljobb för deodoranter kommer jag nog aldrig få, hehe.
Det är mycket jag blivit allergisk mot på sistonde. När jag var 10 år var jag inte allergisk mot någonting, inget alls! Men sen i femman, det var då allt slog till. Det vart alla frukter (ungefär, apelsiner och dylikt tål jag), hundhår i stor mängd (eller om jag kramas med hunden), pollen (väldigt extremt), deodoranter med alkohol, morötter, tomater, avocado m.m. Nästan alla grönsaker förutom gurka, majs och sånt. Vissa parfymer med mykcet alkohol i, när jag sprutar det på halsen får jag små knotter som kliar.

Skitjobbigt, faktiskt. Men det finns inget som jag kan äta för det heller, vi har redan kollat med läkaren. Och i tidningen står det, att de föräldrar som röker under hela sin graviditet och under barnen första år, riskerar mycket mycket mer att deras barn får någon slags form av allergi. Så det är det första jag ska göra när jag blir med barn, sluta röka. Helt stopp, aldrig mer en cigg säger jag bara. Inte förrns barnet är stort nog och inte drabbas lika mycket av det.
Båda mina föräldrar röker, och de röker mycket och inomhus. Inte bra, vet jag också, men jag är inte heller så mycket bättre. Min mamma höll ju upp när hon var gravid, men började sen igen. Men det är så fel, och det tänker jag verkligen på när jag ser en höggravid människa utanför mitt jobb, stå och röka. EGOIST!!!
Nej, ska försöka sluta innan dess, men den dagen graviditetstestet visar 2 streck, är ciggen mina värsta fiender!

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0