syskonkärlek, finns det?

Ibland kan man verkligen undra hur man själv skulle må om ens syskon skulle gå bort. Självklart skulle man må skit, men skulle man ha dåligt samvete över hur jävlig man var mot varandra när man var yngre, eller kommer man tänka att det är något som alla ungar är mot varann. Jag har hatat min bror, jag har slagit min bror och jag har tillochmed spottat han i ansiktet. Inte när vi var små, det var inte allt för länge sedan. Och när vi var mindre, och jag hade slagit honom, så mådde jag illa av bara tanken att säga förlåt. Även fast det var en löjlig grej, som även jag tyckte var löjlig, så kunde jag inte låta bli att må illa. Jag sa nästan aldrig förlåt till honom, aldrig.

Är det något jag kommer ångra när han dör? Eller kommer han ångra  något om jag plötsligt skulle dö? Skulle man hata sig själv för att man varit så elak, och rent ut sagt, förjävliga mot varandra. Man kan tänka mycket och länge på sånt där, det tar aldrig slut.

image443image444

Kommentarer
Postat av: Anna

DET ÄR VÄL KLART!!!

Jag kan hata Andrea, men självklart skulle man klandra sig själv för det, även om man vet att det är en skitsak. men samtidigt så tror jag inte att man tänker på det, snarare allt roligt man haft. Äevn om man inte sagt förlåt, så harman ju blivit vänner. Jag förlåter Andrea efter ett tag fast hon aldrig bett om ursäkt och jag skulle inte vara sur på henne om hon inte gjorde det heller.

Fast å andra sidan, så är jag inte död...

2008-02-08 @ 20:32:11
URL: http://justmeanna.blogg.se

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0