nu säger jag hejdå till tvättmaskinen och hej till sängen

Sådär, nu kan jag gå och lägga mig.
Har tvättat sex maskiner med nästan bara mina kläder. Jag tog verkligen allt, rent som smutsigt, för att slippa rensa ut allt, och få tillbaka allt rent och fräscht istället. Imorgon ska jag upp vid sju och tömma och sätta på en ny tvätt, som jag sedan tar ut och hänger innan skolan.

Det är ju Simon som åker på och vika allt det där, kan jag ju lova ;)
Ska städa imorgon efter jobbet också, eftersom jag inte hann något mer än att tvätta idag.
Så imorgon blir det mycket sysslor för både mig och Simon:
Städa undan allt skit som står framme
Damsuga
Skura golvet
Damma av hyllor och skit, innan man blir allergisk
Byta lakan i sängen, då de andra är ny gamla
Tvätta lakanen
Vika in tvätten i min nystädade garderob
Sätta upp de nya persiennerna av trä, så jag slipper den fula handduken

Jag får se om vi hinner allt, då jag jobbar till sju imorgon, och inte är hemma förens runt åtta.
Men jag ska hinna med så mycket som möjligt, så jag får bort skiten och kan börja hålla rent för en gångs skull. Alla vet ju om att jag är en katastrof när det gäller att städa.

Men nu ska jag sova, men ni får ha det jättebra, så hörs vi imorgon!
PUSS <3

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0