födelsedagen som slutade i kaos

Jaha, så var man 18 år och en dag gammal. Nu är det bara 365 dagar kvar tills man är 19 då.
Lite om födelsedagen och presenter:

När jag vaknade slängde jag mig in i duschen. När jag kom ut möttes jag av en sjungandes mamma och hennes kamera. Det blev ett par hemska bilder där jag står med handduken virad runt mig, utan smink och försöker le. Sen drar jag till skolan och möts av flera grattis. Efter skolan åker jag, Denice och Victoria till Tallkrogen, min pappas firma. Där skulle jag få en överraskning. Vi sätter oss i bilen och kör med en gång. Vägen var lång, och jag hade ingen aning om vart jag skulle.
När vi sedan stannar framför en tatueringsstudio blir jag sådär svimfärdig. Skulle jag tatuera mig nu?! Men det visade sig att jag fick en tatuering för 1.500 :- av min far, eller snarare ett presentkort på tatuering. Så nu ska jag fixa klart den där texten jag ska ha i nacken och boka tid så fort som möjligt.
Efter det blev vi skjussade till Gullmarsplan för att röra oss vidare mot T-centralen där Denice skulle köpa en tröja. Och det gjorde hnon. Vi gick runt i affären och tittade lite, coh sen bar det av till Solna. Där skulle en kamel tatueras in på min stortå. Jag kände fortfarande ingen nervositet, utan var lugn som en filbunke. Fast det var jag ungefär tills han bad mig sätta mig i stolen, och ta av mig strumpan. När jag sedan ser honom fixa ''verktyget'' så började jag svettas nåt så kolossalt. Sen började han. Jag kan inte säga att det gjorde fruktansvärt ont, men det gjorde ont. En stickande känsla, som var irreterande så man ville bara slå bort den. När han däremot kom in mot det tunna skinnet mellan tårna, då gjorde det ont.
Sen, efter sisådär 3 minuter var det klart. Jaha.. Det var det det. Betalade honon 300 kronor, och så helt plötsligt hade jag en kamel på tån.
Efter det åkte Victoria hem till sig, och jag och Denice gick och tog en varsin smirnoff innan vi åkte hem.

Väl hemma var det direkt dags för middag. Min favoritmat, självklart. Jag hade fått blommor från barnadiset och från mamma. Fiiiint. Sen efter middagen satt vi alla kvar och åt tårta, en tårta där det fint hade skrivits ''White Lady'' (?!) Efter tårtan blev det kaffe, och cider för mig. Sedan öppnade jag de två askarna som låg framför mig. En jäääättefin ring och ett armband. Väldigt fint. Sedan satt vi så resten av kvällen, när det sedan brakade ut ett storgräl. Mamma och min bror började bråka, och det var inte lite dom bråkade heller. Sebbe stack, och jag gick ner till mig. Då var klockan tio över tolv, och jag fyllde inte år längre. Tråkigt slut på en annars trevlig dag.

Lite bilder från ''the day''.
 
                        

Detta var då min dag! Och ja, jag vet att jag visar trosorna på tatueringsbilderna, så ni behöver inte kommentera det. Men det var inget jag tänkte på, jag hade annat att fokosera på. Som att sitta still och inte skaka, tillexempel. Men nu ser ni iallafall hur det blev. Wiiiihoow.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Grattis i efterskott!

2008-02-12 @ 11:43:22
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Johanna

Underbart att fylla 18! Jag har några månader kvar.
Grattis i efterskott & ha en bra tisdag :)

2008-02-12 @ 11:44:45
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/
Postat av: Anna

FAN VAD COOOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hurray bitch!!!!

2008-02-12 @ 16:18:44
URL: http://justmeanna.blogg.se
Postat av: Hille

Älskade skinnfantasi! Grattis Ninni, din kära far har skickat dig till MIN tatuerare! :D jag ska dit nu på måndag och börja planera min jätte bamsing, tyvärr fick jag aldrig förklara för dig att jag ska täcka hela armen, du hade fullt upp ;)
Mjau

2008-02-13 @ 19:55:47

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0