18 år och myndig

En riktigt bra dag, känner jag! Jag känner riktigt hur glad jag kommer vara idag! Mina endorfiner kommer hoppa hoppborg i mitt huvud, och i min kropp. Jag vet inte varför jag är så lycklig. Men jag bara är det!

Idag är det exakt en vecka kvar tills jag blir 18. Det känns helt ofattbart.
Jag kommer nå den åldern man har pratat om sedan man var 6 år.
- Mamma, jag vill ha hål i öronen.
* När du är 18 får du göra vad du vill
- Mamma, jag vill sova hos Jennie
* Du är för liten, när du är 18 får du göra vad du vill
- Mamma, jag vill vara ute till tolv!
* Alldeles för sent, jag kommer och hämtar dig. Du får vänta tills du är 18.

Allt handlade om de två siffrorna. 18 år och myndig. Men jag ser inte det speciella längre.
Jag tar hur många hål i öronen som jag vill? Jag sover hos vem jag vill? Jag kommer hem när jag vill? Jag köper cigg. Inte vart jag vill, men jag har mitt ställe, och det duger fine. Det är bara krogen som väntar. Och vad är det speciella med krogen? Man kanske inte kommer tycka det är så kul om 3 veckor. Aah, förutom Jennie, hon har ju blivit riksalkis och bor på krogen, haha ;) Nej, men vart är allt det där jag längtat efter? Tatuering har jag kunnat gjort för länge sedan, men jag har velat vänta. Allt för att det ska bli speciellt att fylla 18. Vad är det för speciellt om du redan har 4 tatueringar, har varit på krogen varje helg, och köper cigg överallt. Vart är det fina med att fylla 18 då? Aah, du kan sjukanmäla dig själv till skolan ^^

Jag ska tatuera mig, nästa måndag. Sen ska jag kanske ut på krogen och bara ta en cider. Och gå och köpa cigg på ICA supermarket, den största jävla affären någonsin, bara för att visa att jag är 18, och inte behöver leta upp närmsta turkkiosk. För mig, kommer den dagen vara speciell då. För jag har väntat med det, och kommer då få uppleva det dubbla.

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0