busskorthelvete&damen med låååångt hår.

ÅÅÅÅÅÅH vilka jävla morgon!
Jag bytte ju till min ''jeans''-jacka, och behövde därmed tömma fickor och liknande. Och det gjorde jag, jag tömde ut mobil, tändare, läppsyl och busskort. Sen går jag till bussen, får stressa lite eftersom jag borstade tänderna lite för länge. Kommer till busshållsplatsen, bussen kommer. Men inget busskort!!! Jag letar runt bänken, men inget busskort ligger där. Ååååh! Så jag ber snällt till busschaffören att jag ska få åka med iallafall, för jag började trots allt min NO om 5 minuter. Självklart, säger han.
Jag hoppar på bussen, och tycker att det är fruktansvärt irreterande att jag inte kommer kunna leta efter mitt busskort förrns sex ikväll, eftersom det är då jag slutar. Jag kommer behöva skicka pinsamma sms till SL, och sånt hatar jag. Jag ´hatar allt som inte har med busskort att göra. Bussremsa, bussbiljet, smsbiljett - allt. Förjävla pinsamt är det. 

Så kommer jag till skolan. Ser att Bubba och Bella står utanför. Men hallå? Vi har ju börtjat? Neeeeejdå, vi hade självklart inten NO! GAH! Så det är bara att börja knata hemåt. Jag pallade verkligen inte skicka ett sånt där sms. Visste inte ens vafan jag skulle skriva, så? Men så kommer jag till kanelgränd, och där ger jag upp. Då skickar jag ett sms, får ett tillbaka, och så väntar jag i 10 minuter på bussfittan. 

Kliver av bussen, och börjar mitt sökande. Jag går i slowmotion och tittar i diken, under bilar, i buskar - ja, överallt. Men inget busskort. JÄVLA SKIT! ''Men vilken tur att jag beställde från internet, så jag får ett nytt...''
Men, när jag kommer innanför mina dörrar, vad ser jag då? Jo, mitt busskort som ligger på byrålådan i hallen. GRATTIS NINNI! Frågan är bara, hur hamnade det där? La jag inte ner det i fickan? Varför skulle jag lägga ner allting i fickan, men lägga busskortet där? Det är ju som smort för att glömma. 

Jaja, jag har mitt busskort nu iallafall, så jag får väl vara glad över det. 
Och nu är jag hemma, och har gjort en kopp te. Börjar halv ett igen, så jag tar bussen om 50 minuter. Med mitt busskort i handen, tack.  

Och förresten. Vid kanelgränd, såg jag en brud med meeeegalångt hår. Kolla!
Jag fattar inte hur hon pallar. Jag satt och tänkte på hur mycket schmpoo och balsam hon måste göra av med- Fyfan va dyrt..


Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0