vinter

För första gången på riktigt länge längtar jag till vintern. Att sitta hemma, framför en brasa och en film, med filten invirad runt dig. Att kunna ha stor jacka, mössa och vantar på dig när du är ute. Inte för länge, jag vet. Men för en vecka eller så. Att titta ut och allt du ser är vitt, vitt och åter vitt.
Att åka pulka, eller göra snöänglar, eller bara vara allmänt barnslig och gå runt med snötäta byxor, halsduk, vantar, mössa, extra strumpor, strumpbyxor. Och komma hem, alldeles frusen och röd om kinderna, och krypa ner i din varma säng och känna hur känseln i dina fötter börjar komma tillbaka.
Okej, lite kanske jag längtar till vintern, men jag hatar att den är så förbannat lång!
Och resa bort måste jag också göra. Nu jobbar jag som ett as för att ha pengar till en resa till ett varmt ställe .. Helst Thailand, men det kommer aldrig gå med mina inkomster ..

Just nu känner jag mig deprimerad. Jag måste börja gymma, men kommer aldrig igång. Måste få bort fläbbet på magen, det ser förtaskigt ut, och jag måste börja plugga, egentligen sluta jobba så mycket, och bara allmänt börja sköta mig.
Var hemma från skolan idag, kunde inte få upp ögonen imorse. Jag vet inte varför det var så trögt, men jag var trött som inibomben. Det kan ju vara för att jag har jobbat hela helgen, och knappt sovit en blund (jag vet inte varför?!) Men jag känner att jag måste bort i vinter, jag MÅSTE få ihop pengar till en resa. Jag kommer aldrig klara av 2 månader av iskall kyla, snö och slask.
Som jag skrev ovan så räcker det med en vecka.

JAG MÅSTE BORT, NÅN SOM VILL JOINA?

Kommentarer
Postat av: Bartholomeus

Jag vill vara i Thailand nu. Jag har varit där. Det var varmt då tycker jag. "förtaskigt". Hehe!

2007-09-04 @ 01:31:16
URL: http://bartholomeus.blogg.se
Postat av: Sophia

Utan tvekan! Vill verkligen utomlands, gärna nu också!

2007-09-05 @ 11:48:13
URL: http://sophiac.blogg.se
Postat av: Anna

Det ända bra med vintern är 1. JAG FYLLER ÅR!!!!!
2. JUL!!!!
3. NYÅRSAFTON!!!
Fast att jag fyller år är viktigast.
Sköt om dig stumpan! <3

2007-09-07 @ 01:31:15
URL: http://justmeanna.blogg.se

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0