Idag

Aha, ska vi köra en sammanfattning av de andra inläggen samt det jag inte skrivit med?
Idag hade jag ingen skola, åkte då till Tyresö centrum och bytte till mig en annan kedja, en för 498 kronor - alltså 1000 kronor billigare, på ett ungefär. Och sen åkte jag hem, och på bussen ser jag till min fasa att skorna, de nya svarta, har gått sönder, efter inte ens en dag. Jahapp, då kommer man få åka in och byta dom då. In till T-centralen igen, bajs. Sömmen vid dragkedjan har lossnat. Aja, whatever.

Sen när jag väl är hemma sätter jag mig vid datorn, skriver lite inlägg m.m och sedan ringer chefen - Pia - och säger att det inte alls är någon abonering så jag behöver inte åka in till halv 6. Nehe, fan då! Då har jag alltså en anledning till att kunna sitta och plugga hela kvällen - blääääääää.

Men jag kan tyvärr inte säga att jag känner att jag kommit framåt i min kunskap om italienska, det återstår att se när provet kommer framför nyllet. Åh, va jobbigt. Jag hatar verkligen prov, varför FINNS dom?
Varför kan man inte bara få bevisa sin kunskap genom att ta det muntligt iallafall? Då brukar man få hjälp av lärarna. Men iofs, då kan det bli väldigt jobbigt om man ska fuska. Så jag kanske tar på mig en kjol eller något imorn, och sätter en liten fusklapp på insidan. Hehe. Nej, nu ska vi vara realistiska, vi mördar alla lärare i TG istället. Och så slipper vi skolan, skriver våra egna betyg? YEEEEAHH!

Tog ett fint foto idag, enligt min egen mening.

 Jag tyckte det var lite fint faktiskt :)

Ibland finns det nog en mening med allt. Varför föddes vi? Varför föddes jag i nåt så skitigt som Bagarmossen? Varför är min pappa finsk och min mamma halvtysk? Varför finns det olika länder över huvudtaget? Varför kan inte allt heta samma sak, alla länder prata samma språk? Det är ju SKITJOBBIGT att lära sig andra språk i skolan. Italienska lixom;

Buongiorno! Mi chiamo Ninni, abito a Tyresö. Io ho diciasette anni.

Inget mer kan jag, och jag har gått italienska i snart 1 ½ år och det ända jag kan är att säga; Hej! Mítt namn är Ninni, bor i Tyresö. Jag är 17 år.

JAG ÄR TRAGISK!!! Kan tillochmed mer på tyska ffs. Och det gick jag bara på i ett ÅR! Shit, kan det bero på att vi hade en bättre lärare i det? Jag trodde aldrig att jag skulle säga att Paula Aggevall var bra.

Och Anna, den jäveln, hon går/gick FRANSKA? Ursäkta mig, men hur plufsig får man bli? Orka välja typ det svåraste jävla språket som finns. Naej, minuspoäng! Haha ;) Sen vet jag ju dock inte vad hon fick för betyg, men jag fick iallafall IG i tyska.

Nej, nu ska jag upp och göra te, och sen ska jag läsa igenom de italienska orden igen.
Kanske skriver 1 gång till, bara för att göra det roliga roligare!

BYE / N



Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0