tisdag

Har hittat världens mest meningslösa blogg idag. Detta är då till för alla Tyresö Gymnasium-elever.

http://tyresogymnasium.blogg.se/

Som ni själv kan läsa är det någon konstig människa som klagar på Tyresö Gymnasium. Det är ganska roligt att läsa om denna människa (vet tyvärr inte namnet på personen) som bara ska klaga på allt, och klanka ner på alla andra. Detta är en blogg jag ska följa, dagligen. Kan bli ganska kul om man själv blir skriven om där.

Snart ska jag upp och sola med Anna. Först ska hon då äta minsann.

Jaha, intressant dag i skolan idag. Livskunskapen var väl inte så himla lärorik som den kan vara ibland.
Men att sitta och prata om vad man är för djur, vilken färg man är och sådär, kan väl inte tillhöra planeringen?
Det första djur man kom och tänka på, det var man. Konstigt nog blev jag en igelkott. (?) Och sen skulle man måla en färg på ett A4 - hela pappret skulle vara täckt. Jag valde röd och blå, och blandade. Det vart ju en mörk färg. Och sedan skulle man måla en ram, och klippa ramen till en viss form. Jag gjorde en livslinje, ni vet en sån som de har på sjukhus, där de ser hjärtslagen? Och sedan skulle man måla den också. Den vart grön och blå. Där blev resultatet också en mörk färg. Och till sist skulle man klistra på allt det där. Min igelkott hamnade i hörnet.

Resultatet på hela teckningen:

Igenkotten är väldigt snäll när den får mat, men har även alltid taggarna utåt.
Jag verkar vara en mörk människa eftersom både ram och bakgrund var mörka. Plus att min ram, den var också taggig. Eftersom igelkotten hamnade i hörnet är jag rädd för att ta plats.

SAMMANFATTNING: Jag är en mörk människa med taggarna utåt, och vill inte ta plats - men blir glad för mat!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, det kanske kan stämma trots allt.
Nu drar jag!
BYE / N

Kommentarer
Postat av: Anna

( Alltid kul att skriva om inlägget.)
Jag tycker livskunskap är rätt roligt faktiskt. Tiden går fort.. Och jag tyckte din igelkott var jättesöt :) Kändes dock lite flummigt när jag skulle försöka motivera varför jag valde en fågel. :)
Nästa vecka blir det yoga. Det kan nog bli intressant eller vad tror du?
Hoppas du kan sova snart. Du har säkert en mycket givande dag i skolan imorgon :)
Pussar!

2007-10-03 @ 00:45:45
URL: http://tearswilldry.blogg.se

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0