scary people

Jag är rädd för mediadelen på tyresö gymnasium. RÄDD var rätta ordet. När du går igenom mediadelen möts du av ett gäng mörkhyande människor som kommit dit för att lära sig svenska. Men, när du kommer där gåendes, reda för att ta ditt steg ut i det fria, är det som en mörk mur som tornar upp sig framför dig, och du försöker desperat hitta en väg förbi den. Vilket nästan verkar vara helt omöjligt, eftersom de är många. Och när du väl är ute i den friska luften följer de efter dig, de ska ju också röka, självklart.
Jag har abolsut inget emot invandrare, men det är läskigt när de ska stå sådär nära, och prata på sitt språk. Du vill gärna kunna det, eftersom de uppenbarligen pratar om dig. För du kan ju inte säga något till din kamrat, för svenska förstår de, åtminstonde till en liten grad.

Eller som dessa förbannade idioter som röker vid sina barn!!!!!! Det är en 89:a vid namn Malin som sågs utanför Tyresö centrum, med henne och hennes tre kompisar. Alla står runt hennes barn, befinnandes i en barnvagn, och röker. Och medans de röker gulligullar de med barnet. Har de inget förnuft i skallen eller? Man står väl förfan inte och röker vid ett barn?!?!
Jag brukar gå bort när det kommer en gravid mamma vid busshållplatsen, det är faktiskt ett liv hon bär på! Vem vet om ungen får bestående skador av den rök hennes mamma är tvungen att andas in varje dag? Vissa rökare har ingen respekt alls! Jag tycker att det är helt underbart bra att det är rökförbud på café och liknande. För när 15 personer röker samtidigt är det inte mysigt längre. Du kan inte andas och det sticker i ögonen.
SÅ ALLA RÖKARE, HA RESPEKT FÖR ICKERÖKARE!
Jag kan däremot inte säga att jag flyttar mig när det kommer en kvinna och sätter sig brevid mig. Hon ser att jag sitter och röker, vill hon sitta iallafall, då är det hennes val, thats it!
En gravid orkar troligen inte stå tio minuter som det tar innan bussen kommer, och jag som inte vill förpesta hennes barn, får helt enkelt flytta på mig då. Det handlar om respekt människor.

Det blir inga bilder på den vackra vernissagen idag, jag orkar inte hämta kameran. Men det kommer in ikväll.

Snart ska jag till barnadiset och hjälpa mamma med Sabines klassfest. Måste tyvärr, eftersom jag är skyldig mamma så mycket pengar - suck.
Men torsdag är det löööööönedag! YES!
Nu ska jag upp och dricka te och prata med mamma. Uppdaterar när jag kommer hem. Kanske slänger in ett inlägg innan vi åker.
PUSS <3

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0