nyttig?

. http://dissadnr1.blogg.se gav mig en funderare. Om mat. Mat är ju faktiskt det bästa som finns, men jag hatar det! Jag hatar mat! Det får mig att bli fet. Jag har försökt läääänge att bli nyttig, käka sallad istället för potatis och liknande. Och försökt att äta frukost på morgonen, bett mamma köpa mörkt bröd med mycket fibrer. Försökt att gymma vilket alla här borde veta att det inte gått alltför bra. Försöka att inte käka för mycket onyttigheter. Jag kunde springa till shell tio i tio för att hinna köpa grillchips, eller bli sugen på någonting och ta en fet glass.
Men se vad den gjort mot mig nu!! I sexan, sjuan var jag spinkis, jag hade tillochmed lite magrutor.
Men nu, nu är det en enda stor ruta. Och det är ju jobbigt! Man kan inte ha för tajta tröjor, för då måste man spänna in magen hela tiden.

Jag säger inte att jag vill banta, herregud, inte banta. Men att börja gymma, att komma igång med nyttig mat, det skulle inte sitta fel.
Jag ska försöka att börja med någonting så jag har ''tha body'' till sommaren 08. Jag har hittat en grej som verkar kul på friskis&svettis. Då betalar du 1600:- och får gå på hur många träningar du vill, och det bästa är:
Du behöver inte ha konditionen! Vilket är toppen, för konditionen och jag skildes för mångamånga år sedan. Jag tror faktiskt inte att vi någonsin hade ett förhållande. Bara en liten flört sådär, i 3:an typ. När jag var näst bäst i klassen på 100 meter. DEN NI! Och jag kunde springa den hela tiden, utan att få ont i hela kroppen dagen efter.
Nu får jag mjölksyra av att bara se ett trappsteg .. Tragisk.

Nu ska jag ut och röka, men jag uppdaterar efter det. Pöss <3

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0