mina tankar är långt borta

Fastnade med blicken för ett tag, och tankarna bara flög iväg.
Vad är det för våld vi har här i Sverige, och vad har vi egentligen för straff för de som åstakommer de brott som sker. Jag kräver nu inte dödsstraff, det finns så mycket delade tankar kring dödsstraff. Vissa brott kan jag tycka kräver det, andra inte. Vill helst inte gå in på det, då jag bara kommer vimsa bort allt. Men allvarligt? Sparka och hoppa på någons huvud, misshandla till döds, putta framför tåg, skjuta någon .. jag kan fortsätta hur länge som helst. Varför, varför sker sådant? Vad är det som gått så fel i den människans liv att de inte vet vart gränserna går?
Eller hur man i hela världen kan tortera ett handikappad pojke och låta honom kvävas av sina egna uppkastningar? Och sedan, med full vetenskap över vad de gör, sänka ner honom genom isen, och lämna honom där för att ruttna.
Jag kan inte förstå. Jag vet inte riktigt om jag VILL förstå.
Det gör mig ledsen, deprimerad men framför allt förbannad. Vad gick så fel?!

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0