JUST DET!

JUST DET! Min mamma må vara den klantigaste i hela denna värld! Hon har en hundkoja, en "mini", som är ljusblå och jättepinsam/rolig (?) att åka i. Idag när hon kom till barnadiset för att hämta mig (nej jag är inte bortskämd, hon skulle dit och hämta cash) så tar hon ut stereon och plånboken ur bilen och lägger skiten på taket. Och sen går hon in! Ursäkta mig, men hur korkad får man möjligen bli? Som tur var, kom det en snäll liten pappa och sade;
"Detta låg på en ljusblå hundkoja. Är det någon du känner eller?"
"Errhm, ja det är min mammas" (skäms som en hund!!)
Mm, men sen var jag ju självklart tvungen att retas mot mamma. Hon är ute och röker med Jelena, en jobbarkompis, så jag tar hennes grejer från pappan och stoppar i bakfickan. Hon vet inget. När hon kommer in så frågar jag;
"Mamma, kan jag få låna en hundring till skorna?"
"Jag vet inte om jag har lösa pengar...(börjar smått leta efter plånboken i fickorna, och drabbas snart av panik)...vart är min plånbok? Vart fan är min plånbok?!"
Jag börjar asgarva och räcker fram dem och berättar historien. Men hon har inget minne av att hon lagt dem där. Alzheimers kanske?

Nej, nu får Anna ta och komma. Vill gå ut!
Puuuss

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0