?

Har inte riktigt hamnat i säng än, men ska natta mig själv snart.
Har hunden här nu, och han myser mot mitt ben. Han är så fruktansvärt söt ibland, jag vill bara krama ihjäl honom!

  De passar ihop, tycker ni inte? :)

Idag på livskunskapen körde vi ''heta stolen''. Ni kanske vet vad det är? Alla sitter i en ring, och en stol är tom. Ett påstående läses upp och den som håller med flyttar på sig. Och de tog upp flera intressanta frågor.

  • Pratar du mer än 10 minuter med dina föräldrar varje dag?
  • Volvo, villa och vovve, håller du med?
  • Jag bryr mig väldigt mycket om vad andra tycker.
  • Jag vet exakt vad jag vill bli när jag blir stor

Detta var nu inte alla frågor, men om jag skulle skriva ner alla skulle det ta ett år.
Jag kan säga nu direkt, jag flyttade mig nästan aldrig. För det första var jag för trött för att röra på mig, och sen hade jag inga bra formuleringar på varför jag flyttade på mig.
Men vi har ett psyko i den klassen, som jag helst av allt vill mörda. För det första, han tycker inte att polisen ska få använda våld, och istället låta dig göra vad du vill. Om din bästa kompis vill ta livet av sig ska du absolut inte försöka hindra honom/henne. Han undviker helst sina föräldrar. Om de frågar någonting ignorerar han dem bara och går upp till sitt rum. HAN ÄR SÅ KONSTIG! Jag vill bara slå honom ..
Jag pratar minst en timme med mamma om dagen! Jag kokar lite te, sätter mig hos henne i våra nya mysiga soffor, och pratar och pratar! Vi pratar om allt mellan himmel och jord. Om vi säger såhär, jag vet allt om min mamma, och hon vet allt om mig.
Hon vet att jag röker, hon vet att jag dricker, hon vet att jag skolkar ibland m.m. Och det känns så SKÖNT! Att inte behvöva spruta på sig 12 kg parfym innan man ska hem för att man inte ska lukta, eller behöva sova borta när man ska dricka, och liknande. Jag vet hur det är, hade så förut nämnligen. Och det är så skönt att slippa!!
Men det är inte alla som har det så bra som jag! Deras föräldrar ger dem innetider, alkoholförbud ''du är för ung'' - visst jag är för ung, men hon vet vad jag dricker, och jag dricker inte mer än vad hon vet. Jag slänger inte i mig en hel vodka eller 15 cider. Jag vet mina gränser. Jag har aldrig testat narkotika av något slag, och kan aldrig i helvete tänka mig att göra det heller.
Lägre än så kan man fan inte sjunka. Usch!
Ett snabbt avslut på detta inlägg, men nu gäspar jag så tårarna gör skärmen suddig, så vi hörs imorgon istället!

God natt, älskade människor! <3


Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0