bussen

Har ni tänkt på vad bra bussen är om man vill träffa nya männsikor?
Idag när jag stod på en överfull 807 påväg hem från jobbet började en någorlunda snygg kille, runt 25, att prata med mig.

Killen: Helt sjuk hur många människor det får plats i en SLbuss.
Jag: (fnittrar lite) Ja det har du rätt i!
Killen: Och vad gör en sån som du på denna buss?
Jag: Nej jag är påväg hem från jobbet.
Killen: Jaha, vart jobbar du?
Jag: Barnadiset.
Killen: Jaha, där har jag varit med min fru och min dotter.

Jaha, tack för den. Slut på raggandet här då. Här har man med en småbarnspappa som är gift och göra. Jag avslutade konversationen med att flytta mig sakta men säkert bakåt i bussen och stoppa in hörlurarna.
Och där, vet ni, började en gammal tant prata. Någorlunda snygg hon med, haha.

Tanten: Jag ska av vid hanviken jag.
Jag: Jaha,!
Tanten: Då kanske du vill ta min sittplats?
Jag: Nej tack, jag ska av vid trollbäckens centrum.
Tanten: (ser lite aggro ut) Jaha, stå kvar där då....
Jag: Ja tack, tant. Det ska jag göra.

Åh jag hatar bussar.


Kommentarer
Postat av: Jennie

HAHHAAH, ja tack tant! KLOCKREN NINNI, HAHAHAHAHAHAHAHAHA

2007-10-27 @ 20:20:35
URL: http://tullan89.blogg.se

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0