Tanter

Jag förstår inte riktigt .. Varför är alla vithåriga tanter korthåriga? Måste man klippa sig för att man blir gammal och gaggig? Jag kan ju erkänna att det kanske inte är så snyggt med kritvitt hår och slitet och långt, men man kan ju färga håret, även fast man är gammal. Alla vithåriga tanter jag såg idag hade klippt sig kort. Hmm. Jag vill inte vara korthårig? Jag vill inte sova med pappilotter (?) varje natt, det gör ju ont som fan! Nej tack.

Idag när jag var påväg hem från jobbet (som för övrigt var ASjobbigt idag) så väntar jag som alltid i norra sköndal på bussen. 3 JÄVLA BUSSAR var helt proppfulla! Helt sjukt. Fattar ni att jag fick sitta i 45 minuter och vänta på en buss? Jag kom dit 14 över, bussen gick 58. Värsta någonsin. Sen när jag äntligen kommer på en buss, den också proppfull, så får jag stå pressad mot dörren, och så fort bussen bromsade så flög jag framåt. Tjejen som stod mittemot såg inte alltför glad ut, men desto gladare när jag äntligen klev av.

Idag på Barnadiset var det kaos. Jag öppnade själv på morgonen, för Sadaf var försenad. Det ringde femtioelva gånger, alla frågade om vi hade öppet. Det var ju trots allt allahelgonahelg. Bajs. Alla skulle käka samtidigt, jag hann inte ta alla atbeställningar som jag ville. Och mina naglar vek sig på mitten 2 gånger för att jag bar tunga saker. Det är inte så skönt kan jag meddela. Den riktiga nageln, den som är under, följde ju självklart med. Tack för den. Nej inen rolig dag idag, och imorgon är det säkert ännu värre. Uschan.

Nej, nu ska jag ut och röka. Puss, svejs.


Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0