söndagsmorgon

God morgon alla kära människor, som tar sig tid att läsa denna blogg. Idag känner jag mig otroligt postivit, jag känner att denna dag kommer att bli perfekt. Jag börjar inte jobba förrens klockan två så jag fick sova ut idag. Eller jag vaknade av väckarklockan som ringde halv tolv. Sulan (min hund) har varit galen inatt. Han har hört både det ena och det andra, och faktiskt, han har ylat. Jag visste inte att en schäfer kunde låta exakrt som en varg, men han kunde det. Telefonen har ringt varm, och jag har bara haft lust att lyfta på luren opch skrika något hemskt och otrevligt. För personen har inte gett upp efter några signaler utan rignt kanske 15-20 signaler. Och vi har inte det trevligaste ljudet på våra telefoner heller, så jag har blivit lite förbannad om vart annat.

Jag uppdaterade inget igåt, vad jag kan minnas, förutom mitt ganska arga inlägg om att jag försov mig. Men jobbet gick toppen, och det var så lugnt att både jag och Helen kunde gå därifrån halv två. Vi röde oss in mot ringen, och shoppade lite. Det var riktigt trevligt, må jag säga. Efter det åkte jag hem till Simon och mötte upp honom för att sedan åka hem till ett tomt hus. Mamma, pappa och Alexandra var i Borlänge och skulle titta på Lars Winnerbäck. Jag och Simon satt och mös riktigt mycket, jag tittade på filmer. Jag somnade dock av att han kliade mig på ryggen, och vaknade inte förrens tio någon gång. Då ringer Victoria och vi bestämmer att hon skulle komma hem till mig efter hon jobbat, och så blev det. Vi tog en långvända med hunden i regnrusket, och pratade riktigt mycket. Sen drog vi hem mot mig igen, och bäckade oss i sofforna och kollade på tv, samt pratade en massa. När klockan närmade sig fyra ringde hon en taxi, och åkte hem. Då började jag städa lite smått, duskade och fick det att se ut som ett hem igen. Det var livat i fredags, det hade tillochmed en utomstående sett. Men tillslut såg det rent och fräscht ut, så jag gick och tvättade av mig sminket och somnade fort.
Så nu sitter jag här, ska snart ta en snabbdusch, och sedan röra mig mot jobbet. Jobbar till sju idag, och sedan ska jag hem och mysa med Simon.

Imorgon är det åter skola, men ännu har inte ångesten hunnit ifatt mig. Det är en kort dag imorgon, men nu har jag äntligen fått en timme att gå på matten. Äntligen ska jag kunna jobba upp ett ämne iallafall. Så nu börjar jag 9.40 istället för 10.40. Men slutar tolv iallafall, så det är inte så farligt. Jobbar sen, och slutar runt sju. Fick lönen i fredags, inte så stor som jag hoppats på, men det räcker till några julklappar iallafall. Anna fyller år snart också, så måste hitta på något till henne. Hon börjar bli stor nu, den lilla flickan. Dock inte på längden, det är nog försent inte sant Anna? :) Jag skulle också vilja vara sådär kort, och kunna ha högklackat utan att se ut com en flaggstång.
Men nu ska jag hoppa in i duschen, och sedan gå en runda med Sulan innan han kissar ner sig. PÅtal om att kissa ner sig, min lillasyster ringde nyss från farmor och frågade när mamma skulle komma och hämta henne. Hon berättade att hon fått magsjuka inatt, men hon hade inte spytt, hon gillade ordvalen ''diareé'' istället. Jag blev lite äcklad av avslutade samtalet fort.

Jaja, vi hörs gott folk!
Tackför mig <3

Kommentarer
Postat av: Anna

Kort? Så kort är jag väl inte?
Du kan vara flggstång #2!
Nej sluta, jag vill inte ha några presenter!
Jag behöver inte sånt, bara din vänskap är en stor present! Du kan köpa en godis till mig. Haha!
Älskar dig. Puss

2007-11-25 @ 14:24:29
URL: http://justmeanna.blogg.se
Postat av: Jennie

Söööt! Du är inte ens lång längre Ninni, du var lång förr, när vi andra såg ut som små dvärgar, men du är fan inte lång nu, så lägg ner tramset! PUSS

2007-11-25 @ 16:21:36
URL: http://tullan89.blogg.se

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0