R.I.P Johanna

Fick idag reda på att min mentor/lärare tog livet av sig i fredags. För mig kom det inte som en chock, eller en liten chock kanske. Jag vet inte på vilket sätt egentligen som man har märkt att hon har varit deprimerad, men det har lixom alltid funnits där, den där deprissionen. Så får man tyckte att någon var negativt, och sa till om det, sjönk hon ihop med axlarna och nickade. Hon stod aldrig upp för sig själv.
Jag tror inte att jag riktigt har fattat det ännu, såfort jag tänker på det blir det helt snurrigt i huvudet, och man kan inte förstå hur dåligt hon egentligen har mått, eftersom hon var kapabel till att göra en sådan sak. Hon skrev ett ''självmords''brev, och det ska vi troligen få läsa. Det kanske ger en lite bättre förklaring till hennes handling.

Johanna var min mentor från 1:an. Och jag hade henne i lärarledd lektion hela 1:an och fram tills nu. Hon var sjukskriven i ungefär en månad, och de sa att det var för ischias. (stavning? ryggproblem iallafall)
Men man kan ju aldrig riktigt veta om det var därför, eller om det var deprissionen som gjorde henne sjukskriven...

Förlåt om jag är lite negativ nu, men jag kan inte sluta tänka på hur mitt betyg kommer sluta? Om vi nu ska få en ny lärare, så har ju inte dom några underlag för att kunna betygsätta mig, eller någon annan i min klass. Hur ska de lyckas med det? Den här kursen tar ju slut vid jul ...

Tack för mig <3

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj, vad hemskt!
RIP HENNE!

2007-11-06 @ 01:40:17
URL: http://justmeanna.blogg.se

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0