komplex

Det är väl inget nytt att säga att det finns så himla mycket komplex här i världen nu för tiden. Tjejer svälter sig, förstorar brösten, göra andra plastikoperationer bara för att passa in i denna sjuka värld. Kanske en femtedel av alla de som gör det, gör det för att de verkligen mår dåligt över deras små bröst, eller jättehängande sladdermage. Men de andra då? Dessa modeller som svälter sig, vad är det egentligen för ideal de måste uppnå?

Jag vet att jag också har komplex. Jag kan ibland tycka att mina tuttar är som två krossade blåbär på en planka, och ibland tittar jag på mig själv med äcklad min när jag ser min mage, mina lår och min gigantiska röv. Men då ställer jag mig fråga;
Om jag nu mår så förbannat dåligt, varför gör jag inget åt det?! Börja träna, ät inte chips och godis som om det vore nyttigt. Gå upp till alleplan istället för att ta bussen, gå ut med hunden långa vändor. Men framför allt, ta tag i tränandet. Ät fortfarande normalt, frukost, lunch och middag, men träna.

Gymmet funkade inte för mig. Jag kunde kanske gå 3 gånger i månaden. Det var inte lika kul. Men nu har jag kollat runt lite på Friskis&Svettis, och har planerat att börja träna KiBox efter julen. Då har man sina tider, och man har en ''tränare'' som kan tala om för dig hur du ska träna m.m. Jag kunde träna hur mycket som helst på gymmet, men fick aldrig träningsvärk. I skolan kunde jag göra lite sit ups, och kunde sedan inte gå. Jag visste inte vad jag gjorde för fel! Och träningsvärk är för mig, ett bevis på att du tränat kroppen ordentligt. Så jag tröttnade ju, självklart.

Men KiBoxen kanske är något för mig. Måste komma i form till sommaren 08. Och jag vill inte ha en nerbantad kropp, utan vill ha en vältränad mage, och fast rumpa.
MÅL 2008: Träna, träna, träna! (Och jobba, självkart!)

Nu ska jag snart gå och sova. Kanske sitter och kollar lite till här på datorn, men sen är det nog.
Jobbet kallar imorgon, och jag måste kliva uppe n kvart tidigare och GÅ upp till alleplan och köpa cigg! :)

Tack för mig <3

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0