gravididet

Tanken slog mig förut, om det här med att vara gravid. Vad skulle jag göra om jag blev gravid nu? Skulle jag våga ta steget att bli mamma, eller skulle jag vara för rädd och göra abort? Skulle jag kunna döda något som skulle kunna komma att bli mitt barn? Skulle jag riskera att aldrig mer kunna bli gravid? Det är många frågor som snurrar i mitt huvud nu. Jag vet så många som skaffat barn, och klarat det galant, även fast de kanske inte tillhör ''de bästa mamma-åren'' Jag tror inte att det finns en viss ålder för att få skaffa barn. Så länge man vet att man skulle kunna ge det barnet en trygg framtid, så är det inga problem. Men samtidigt har man kvar så mycket, så mycket att uppleva och se. Så många ställen man skulle kunna resa till. Och det blir ju inte samma frihetskänsla när man vet att man har ett barn där hemma. Klart att man skulle kunna lämna det hos mormor&morfar, eller farmor&farfar, om man skulle vilja resa bort, men skulle man kunna slappna av då? Att veta det, att om det händer någonting hemma i Sverige, så sitter du på en strand, flera timmars flygning därifrån.
Nej, från och med idag ska jag sköta mina p-piller som om det gällde mitt liv. För det är ju det det gör, det gäller mitt liv, min framtid. Framför allt min pojkväns liv.

Nu ska ni inte tro att jag är gravid. Jag tror inte att det är så stor chans att jag är det. Jag hade min ''lingonvecka'' för 9 dagar sedan, och så fort kan det väl ändå inte gå? Jag har ju skött mina p-piller någorlunda bra. Men jag vet, att skulle det vara så läget ligger till, så vet jag att jag har vänner som stöttar mig, och som kommer finnas där för att hjälpa mig.

Nu ska jag lägga mig i sängen och glo lite TV. Kanske uppdaterar senare ikväll.
Tack för mig <3

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jaaaa, bra att du tänker Naini!! =)

2007-11-28 @ 06:05:51
URL: http://tullan89.blogg.se

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0