Tack tjejor! <3

Dagen börjde väl bra, jag och Victoria möttes upp inne i stan. Käkade lite på donken och pratade.
Sedan åkte vi hem till hennes bror i Solna, men blev fort bortkörda därifrån p.g.a svartsjuk flickvän till brodern.
Det blev en lite bilresa med Victorias pojkvän Bävern. 2 timmar åkte vi bil, och arslet var beviset på det, ont som fan.

Sedan bar det hem till Victoria, käkade lite tårta och annat mums. Namnsdagsfirande, förstår ni.
Efter det skickade Mickis, Victorias vän från Solna, ett sms om en fest hon ville att vi skulle komma på. Vi är självklart på, och får köpa en 70's av Mickis. Vi drar direkt, ÄLTA, HERE WE COME. Anna följde också med, ofc.
Den ''festen'' var mer som ett chillkrök, jag blev inte full. Men så är det med vodka, jag blir inte full om jag egentligen inte vill. Sen vid halv 3 tar vi bussen därifrån till Slussen. Väl i slussen käkar vi på donken, igen.
Väl utanför donken ska vi ta oss till tunnelbanan, som självklart hade stängt. Jahaja, det var bara att slå numret till SL, och fråga om vägen hem. ''Ta buss nummer 195 som avgår från slussen 04.10'' - Jippie. klockan var inte mer än ca 03.15. Menmen, det skulle säkert ta ett tag och hitta den bussen också. Men vi hittade den! Och då gick även buss nummer 194 kl. 03.40.
Vi kommer till gullmars 03.49. 892 ska inte gå förr ens 04.38. Så det var bara att vänta, och vänta, och vänta.
Vi satt och rökte, pratade, lyssnade på musik, tog lite kort på Anna när hon kissade (förlåt, hihi) och jagade bort irreterande fåglar. Anna och Victoria provade att ringa olika folk, Victorias mamma, Vidar och Annas bror. Ingen var intresserade av att hämta oss, vilket jag förstår. Jag och Anna hade iallafall trevligt, Victoria verkade mer trött och grinig.
Väl hemma på Alleplan började den långa vägen hem. Jag kände mig ensam och övergiven! Tog ett kort på shellmacken också!
(så uttråkad var jag) Och hemma somnade jag som en stock, och vaknade inte förr ens klockan var 4 och det var dags för käk.

Och ikväll blir det bio med Simon, trevligt! Han åker till Åland imorgon, och det här är väl en tröst för att han inte umgås med mig de sista dagarna jag är hemma, innan spanien. Han är så söt så. Nu ska jag börja förbereda mig inför bion.
Kanske uppdaterar ikväll, we'll see.

Byebye /N

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0