807

nattbuss 807 - trevlig film, kvällsbuss 807 - inte alls lika trevlig. sitter påväg hem till simon, trött som ett as, sliten som en disktrasa. en blandning av spya, öl, hårspray och svett letar sig in i mina näsborrar och gör det omöjligt att slappna av. fulla tjejer sitter bakom och spelar förvirrade och frågar mig vart dom är påväg. det man kan göra är ju bara att skaka på huvudet och säga lugnt och försiktigt - för att undvika bråk; ''gullmarsplan''
väl framme vid gullmars - thank god, hade inte överlevt en sekund till, kommer jag ner till plattformen mot farsta strand. där - självklart - är det bråk mellan alla djurgårnshuliganer. ett 100-tal huliganer står och skriker och slåss och kastar flaskor runt omkring sig. Jag är ensam och står och tränger i hörnet vid hissen. Tillslut kommer till 10-tal poliser med tårgas och skriker, och bråkar. jag höll på att dö ...
I tunnelbanan va det inte mycket bättre. massor med människor, framför allt - måste jag säga det? - djurgårdare.
alla kollar på mig, på mina bara ben, jag hade faktiskt klänning, och pekar och kommenterar. det luktade piss och spya i även denna vagn, så vid skärmarbrink var jag tvungen att byta vagn.

Väl hemma ska jag ta med mig mobilen och gå och sätta mig vid datorn. MOBILEN ÄR BORTA!
Jag får panik och tänker att nån måste norpat åt sig den och tagit den. Får panik!! Ber simons kompis magnus att ringa, och då har IQ-befriade ninni lagt den på hyllan. *inget jag minns* så då slutade mitt hjärta slå i hundranittio.


det finns större problem än stinkande tunnelbanor/bussar, och det är när två nära vänner gör slut. ingenting blir rätt. håller man med den ena, tycker den andra att man är på dens sida. stämningen blir dämpad och allmänt jobbig. men E, snart drar vi till spanien!! så håll ut.

ska bli så förjävla skönt att komma bort, att slippa all press på sig själv med alt jobb, IG:t man fick i matten, ALLT! bara ligga på stranden och lata sig. ta en drink och en cigarett - JA TACK.

en annan underbar och rolig sak - jag får in 8.000 på mitt konto på onsdag. jag kommer då vara ägare till 14.000 kronor. 2.500 kommer gå till mamma för 4 månaders mobilräkning, och sedan 1.000 kronor til en kamera som jag köper på måndag. resten av pengarna ska shoppas upp i spanien. underbartunderbartUNDERBART!

nej, nu ska jag gå ut coh ta en sista nattcigg, och sen ska jag in och sova lite, samla lite krafter inför jobbet imorgon.

see u / N

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0