hemma

Är nu äntligen hemma från jobbet. Blev inte så himla tidigt iallafall... Vet inte varför städningen tar så himlans lång tid?! Imorgon ska man dit igen. Men ska först med Victoria hem till hennes bror/expojkvän, för hon ska hämta sina grejer från honom. Slutar skolan tolv, och börjar jobbet klockan tre. Så jag hinner, kanske. Vi får se.

Idag har jag pratat med en väldigt lustig neger. (ja jag använder det ordet, och nej jag är inte rasist, men en neger är en neger)
Jag sitter vid busshållplatsen och väntar på bussen, som förövrigt kom PRECIS innan jag klev av 172:an, och det är typ 46754 minusgrader ute. Då hör jag plötsligt ett mumlande bakom mig, men tänker inte mer på det, eftersom att den människan som mumlar, kanske pratar i mobil. Men nej, då var det en neger som försöker få kontakt med mig.

han börjar fråga vad jag heter, hur gammal jag är, vart jag bor och så vidare. Men, han pratar engelska, och jag gillar inte engelska!! Men jag svarar artigt på hans frågor. Tillslut börjar han fråga om mitt nummer, och att han vill bjuda mig på en fika. jag hittar på något snabbt om att min mobil blivit stulen på en fest, men lovar att ringa honom när jag får en ny. Så jag får hans nummer. Och sen börjar han fråga om jag inte har ett par vantar, och jag svarar nej även fast jag hade ett par vantar i väskan, men orkade inte ta fram. Då frågar han om jag vill låna hans, och jag svarar nej, och då kommer han med den mest korkade frågan; Vill du ha en kram då? Ehm, nej tack peddo? (jag menar inte att alla negrer är peddon, men att han var gammal ......) Och sedan ska han kliva på bussen , och ger mig en kram IALLAFALL. Jag kramade inte tillbaka. Oh juste, innan dess frågade han om jag bodde med mina föräldrar, och jag svarade att ja, jag bor med dem, och min pojkvän. Då tystnade han.. Och sedan öppnade han munnen för att fråga hur länge vi vart tillsammans, mm ca 3 år svarar jag. Då säger han: ''Jaha, men är det inte dags att bryta upp då?'' Ööööörgh? nejtack, hejdå.

Jag orkade faktiskt inte dra hela våran konveration, men han tystnade verkligen aldrig. Uschajedamej.

Imorgon är det naturkunskapsprov som jag absolut inte har pluggat på, och som jag helt hade glömt bort. Jag har inga böcker här hemma, eller någonting. Uuuusch. Men jag funderar på att skippa matten imorgon, och plugga till provet. Det känns som att jag måste, för jag fick IG på det förra, och ska göra om det på onsdag. Ska då även göra italienska, så har jag det gjort. Fyfan, jag pallar inte med skolan längre, bajsar på den.

Ska gå upp och äta ngt nu, men vi hörs!
PUSS&KRAM

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja då är vi två som bajsar på den!

2007-12-16 @ 21:36:22
URL: http://tullan89.blogg.se
Postat av: Ida

Är det tjejer som regerar bloggvärlden? Kolla in min blogg och säg din åsikt:)tack!

2007-12-16 @ 21:39:36
URL: http://idamariaforsell.blogg.se

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0