fjortis, vad är det?

Vad kännetecknar egentligen en fjortis? I de filmer jag sett nu, där de visar bilder på fjortisar, visar de även ''vanliga'' tjejer, som sitter och fnittrar på tunnelbanan. Jag trodde att man var fjrotis om man;
Sminkar sig med 25 lager brunkräm och mascara. När man går med vääääldigt urringade tröjor, för att visa upp sina ''icke enorma''-bröst. När de skriker när de pratar i telefon, bara för att de ska berätta om den senaste festen de varit på, ååååh shit, va snygg den där killen vaaaah assooo... Ja, ni fattar.

Jag har också varit så, vissa delar av mig är nog fortfarande en liten fjortis. Men jag sminkar mig inte så förjävla mycket, enligt mig själv, jag går inte i tröjer som visar mer än vad de döljer, jag skriker inte i telefonen. Och framför allt, jag pratar inte som de gör. ''Åh bah, asså, vahetere, shit, fett''
Men jag kan ju också få mina ryck, och bete mig som en liten 14åring igen! När jag ser en snygg kille på stan kan jag börja fnittra och säga ''Kolla snyggingen, nej men kolla inte raa! Åååh, va snygg, hihihihihi'' men det tror jag faktiskt att man aldrig växer ifrån. Jag säger ''fett'' när jag är med Anna, men det är ju för att hon säger det.

Observera att jag inte tycker att du är fjortis för att du säger fett, det krävs alla andra saker också.

Jag kanske har ett tråkigt liv, men jag krökar inte varje helg, jag jobbar. Jag ligger inte med 14 killar i månaden, bara för artt jag är ''singel''. Jag blir inte hysterisk när jag är full, och står och skriker utan mening. Jag somnar hellre.

Nejmen ni förstår poängen! När man själv var fjortis var det fjortis att sitta bakom skolan och tjyvröka, och kanske dricka en cider en fredagskväll. Smita ut på natten och bada, bussluffa, eller vad som helst! Men kolla på dagens fjortisar! Herregud! De är hysteriska, de ska börja tjaffsa för småsaker, de dricker alla helgdagar, och vissa vardagar. De gör ALLT! Vad har hänt egentligen?!

Vart går gränsen för fjortis, tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Alexandra

kallar du mig fjortis? hahahahah kolla på dig själv äckel fitta

2007-12-02 @ 15:04:20
URL: http://kissie.blogg.se
Postat av: Alexandra

Något som beskriver hur folk ser dig, jävla fjortis

2007-12-02 @ 15:22:32
URL: http://kissie.blogg.se
Postat av: Gustaw

"Jag ligger inte med 14 killar i månaden"

Det har ju inget med att vara fjortis. Vill man ligga med många, så ska man :)

2007-12-02 @ 19:15:40
URL: http://garf.blogg.se
Postat av: Gustaw

Alexandra är iaf fjortis! =)))

2007-12-02 @ 19:26:44
URL: http://garf.blogg.se

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0