åååh minnen!

Åååh, jag fick såna fina minnen när jag hittade det här ..

   

Om ni inte kan se vad det står, så skriver jag det här. Ni får ta del av det jag skrev till Jimmi på msn, orkar inte skriva om allt, haha.

hello! happy birthday! I miss you so much and I wont to meat you again. I love you! Good bye and many kisses! From...... Your Love Hatsachai in Thailand


Jag var i Thailand första gången 2002, då var jag 12 år.
Och brevid vårat hotell låg en liten lunchresturang. Och där fanns det väärldens snyggaste kille.
En thailändare, som inte såg ut som en thailändare, utan en riktigt snygg kille, med solbränd hy.
Jag blev kär, direkt. Jag tjatade varje dag om att vi skulle gå dit, och jag kunde inte sluta titta på honom.

Och sen en dag kommer han gåendes på stranden, och mamma springer fram till honm och säger ''i want to take a picture of you with my daughter'' men jag totalvägrade. men hon tog kort på honom, iklädd en snygg skjorta och världens leende. Och dagen efter skulle vi åka hem. Och jag ville gå till den där resturangen, bara en sista gång! Och när vi kommer dit .. då jobbade inte han.

han var ledig en gång i veckan, och det råkade bli den gången som jag var där. och jag blev jätteledsen. Jag skulle inte få se honom en sista gång. Men mamma ropade på ägaren till resturangen, och frågade efter ''den lilla söta pojken'' och då berättar ägaren att han tyvärr inte jobbade.
Jag gick till hotellet och var jätteledsen.

och på samma resa hade jag träffat en tjej, som jag umgicks med. Och vi bestämde att vi skulle ta en sista vända på marknaden. och så när vi går där, och jag går och berättar om honom, så hör jag en moppe bakom mig. OCH DET ÄR HAN!!!!!!!! Han frågar om han får bjuda på något att dricka, och jag svarar självklart ja.

Då började vi prata, men han var jättedålig på engelska, så hans jobbarkompis (ägaren till resturangen) som var med, fick prata, och han frågade hur gammal jag var, när jag fyllde år, osv. Och så fick han min adress och mitt telefon nummer. och sen hör jag att mamma ropar, bussen till flygplatsen går nu. jag blir helt förkrossad. så jag går till bussen, med gråten i halsen, och så hör jag ''NINNI!'' (på svängande thaisvenska, haha) och då är det han! Jag springer tillbaka till honom, (låter som en film, JA VET!) och kramar om honom. Han ger mig en puss på halsen och säger på ringrostig engelska ''i love you'' och sen åker jag hem. jag grät HELA resan hem.
sen på min födelsedag fick jag det där kortet. precis på min födelsedag. det är såna minnen så det är sjukt.

Men nu ska jag gå och lägga mig, upp halv sju imorgon.
Skrev aldrig färdigt arbetet, meljar det till mig själv, så fortsätter jag på den långa lektionen imorgon bitti.
Nattinatt, PUSS&KRAM


Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0