26 december

Snart ska jag röra mig mot jobbet. Bussen går inte förrns 20 över, men jag tänkte vara lite social där uppe, och borsta tänderna ofcourse. Är helt varm i kroppen efter mitt te, som var kokhett. Kunde knappt dricka det, fick vänta 10 minuter. Men nu är det godare än någonsin.

Det här med te på morgonen har blivit en viktig vana för mig, får jag inte mitt te vet jag nog inte vart jag ska ta vägen, haha. Då skyndar jag mig alltid till jobbet och tar te där. Dricker nog en 10 koppar om dagen när jag jobbar.
Och alla där ute får hålla tummarna att det inte blir så himla mycket att göra idag, då jag är väldigt trött, och orkar inte med massa stress. Men inga kalas idag iallafall, och det är ju bra. Ska ha med mig kameran, så ni får se lite mer hur jag jobbar. Kanske kan vara kul, fast mitt jobb är inte så himla ovanligt, men n¨ågra medarbetare kanske ni vill se?

Efter jobbet ska jag se om Victoria kanske vill möta mig och åka och fika, skulle vara väldigt mysigt eftersom det är sånt förbannat skitväder ute. Förstår inte, det är den 26 december, och det är höstväder.

Just det!! Idag är det 3 år sedan jag var i thailand sist, och också 3 år sedan tsunamin drog fram. Jag hade turen att vara på andra sidan av thailand, så vi märkte inte av någonting. Vi var helt ovetande tills vi slog på CNN på hotellet. Det kändes så overkligt. Mamma hade egentligen beställt en resa till Kao Lak, men det fanns inte plats för 6 personer på planet, så vi fick ta Koh Samui istället, och där hade vi våran tur. Tanken på att jag hade kunnat sitta här utan familj idag skrämmer mig lite. Iofs hade jag inte suttit här, utan säkert i en fosterfamilj eller hos någon släkting. Jag tänker på de som blev utan familj på planet påväg hem ... Fyfan för att åka hem ensam, från en familj på sex personer.

Men nu ska jag dra mig uppåt, men vi hörs när jag kommer hem.
PUSS&KRAM älsklingar.

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0