körkort?

Jag kommer aldrig våga sätta mig i en bil och köra. Det verkar ju rent ut sagt livsfarligt!
Jag och mamma kom precis hem från kursen, som vi 90:or måste gå för att få börja övningsköra. För det försa var det det tråkigaste jag varit med om, heeeerregud! För det andra hann man glömma allt när han började på nästa del. Tillslut satt jag och mamma och ritade i de fina blocken som man fick. (släkt?!)
MEN, vi har bestämt oss för att jag ska ta körkort innan min bror gör det, haha.

Simon fyllde 20 i fredags. Nu är han stor alltså. Systemet-stor! Yeeeeey! Behöver man aldrig mer jaga efter dricka.
Visst, han har ju vägrat att köpa cigg de senaste 2 åren, så man vet ju aldrig hur han kommer ställa sig till att köpa ut.

Jaha, på onsdag har Helene årsdag. Helene var min mammas bästa kompis som gick bort i bröstcancer. Dert är så hemskt när man tänker på det. Hon fick cancer medans hon var gravid med lilla Joar. Hon har 2 barn, Joar och Evelina.
Bilder av en människa som har cancer, som tar sina sista andetag, är en av de värsta bilder man kan se. Den här Helene, hon var alltid så rund om kinderna, eller hon var rund överallt. Och de korten jag såg på henne, när hon ligger sina sista dagar på sjukhuset, är någonting som jag aldrig kommer att glömma. Insjunkna kinder, och matta, gula ögon. Hela kroppen ser ut att ha gett upp, vilket den har gjort också.
Och snart är det årsdag för Marcus också. 16 september om jag inte minns fel.
En video, som uppspelades på trafikskolan, påminde mycket om honom. Eller inte om Marcus, men om hans olycka. Den handlade nämnligen om bilolyckor. Och till den spelades ''everybody hurts'' Passande låt, kan man väl säga. Men jag fick så mycket tårar i ögonen att linserna åkte ut (nej jag har inte linser för att jag har synfel, utan färgade linser, blåa!) Det var absolut inte kul att sitta där, röd om ögonen, framför ett helt gäng som inte har en aning om varför man sitter där och bölar.
Jag ville bara ställa mig upp och be dom stänga av filmen. Den va hemsk.....

Jaha, nu sitter jag här, vill kröka egentligen men kom hem för sent från 'lektionen' så de flesta har hunnit fixa dricka och åkt på fest. Det blir väl ännu en mysig hemmakväll med pojkvännen. Kanske kan festa imorn, näst sista dagen innan skolan.
ÅÅÅÅÅÅÅH, en sådan hemsk påminnelse. Jag vill verkligen inte börja skolan .. ÅNGEST ..

Men nu ska jag gå och göra något vettigt istället.

CIAO / N

Kommentarer

Skriv dina känslor om detta inlägg:

Namn:
Kommer du skriva igen?

Din e-postadress, som ändå inte kommer synas:

Ska jag besöka din blogg? Skriv in den här:

Lätta nu på ditt hjärta, och var riktigt ärlig:

Trackback
RSS 2.0